به این دلیل وسط تابستان سرما میخوریم | آیا باد کولر باعث سرماخوردگی میشود؟

یک متخصص بیماریهای عفونی میگوید: علت شیوع بیشتر سرماخوردگی در پاییز و زمستان این است که دمای مناسب برای رشد بسیاری از ویروسهای سرماخوردگی حدود ۳۲ درجه سانتیگراد است و در فصلهای سرد، شرایط برای تکثیر آنها مناسبتر است. خیلیها سرماخوردگی را بیماری روزهای سرد سال میدانند و برای همین وقتی در تابستان دچار علائم سرماخوردگی میشوند، تعجب میکنند و برایشان باورکردنی نیست. اما آمار مراجعه به پزشکان در تابستان نشان میدهد ویروسهای تنفسی در این فصل هم از گردش بازنمیایستند. از طرف دیگر، خیلیها تصور میکنند باد سرد کولر میتواند آنها را دچار سرماخوردگی کند اما متخصصان میگویند واقعیت ماجرا با آنچه عامه مردم تصور میکنند، تفاوت دارد. باد کولر میتواند باعث سرماخوردگی بشود؟
برای مطالعه متن کامل این خبر به منبع اصلی مراجعه کنید.