«منطقه آزاد شدن فرودگاه امام خمینی (ره)» نفعی برای طبقه کارگر ندارد/ بازهم مقررات زدایی؟!

دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران، طرح تبدیل فرودگاه امام (ره) به منطقه آزاد را تهدیدی برای امنیت شغلی نیروی کار دانست و تاکید کرد که این اقدام تنها بستری برای فرار از قانون کار و سقوط بهرهوری صنایع اطراف فرودگاه فراهم میسازد. به گزارش خبرنگار ایلنا، چندی پیش شهرداری و استانداری تهران از طرحی خبر دادند که بر اساس آن، «شهرک فرودگاهی امام خمینی (ره)» به عنوان منطقه آزاد تجاری معرفی می شود. مدیران شهری از این اقدام به عنوان یک «خدمت» یاد میکنند و استدلالشان این است که با تبدیل این محدوده به منطقه آزاد، روند ترخیص اتوبوسها و خودروهای وارداتی از بنادر جنوبی کشور به تهران منتقل میشود. از نگاه آنان، این تغییر نه تنها زمان بوروکراسی گمرکی را کاهش میدهد، بلکه ارگانهای داخلی مانند شهرداری میتوا
برای مطالعه متن کامل این خبر به منبع اصلی مراجعه کنید.