تعزیه فقط شرح مصیبت و برای گریه نیست/ در تکیهدولت هر وقـت تولد بود تعزیه شاد و خندهدار میخواندند/ «خروج مختار» تماشاگر را از خنده رودهبُر میکرد

هاشم فیاض، یک سال پیش از درگذشتش (۱۳۸۲) در گفتوگویی بلند با شماره ۶۳-۶۲ مجله «نمایش» در پاسخ به این که «اکثر مردم گمان میکنند تعزیه فـقط شـرح مصیبتها است و برای گریه کـردن...» گفت: «نه، اینطور نیست. ما تعزیه عروسی قریش داریم که همهاش خنده است، حتی دایره هم میزنند، تعزیه مختار هم همینطور است.»
برای مطالعه متن کامل این خبر به منبع اصلی مراجعه کنید.