ایران هیئت امریکایی را به چیزی نگرفت

قطریها و پاکستانیها نیز از پیشرفت خوب حرف زدند. حتی ونس هم ابتدا و پیش از جلسه گفت «پیشرفتهای خوبی به دست آوردیم» و باقی حرفها را به حاشیههایی مثل اینکه دو چیز خوب در زندگی دارد که هر دو پاکستانی و هندیاند، زنش که هندی است و فیلد مارشال که پاکستانی است، برد! ایران دست بالای خود را به امریکا نشان داد و با سه اقدام عملی، هیئت امریکایی را در نخستین دور از مذاکرات به چیزی نگرفت. ابتدا دستور کار را از «تفاهمنامه» به «پایان جنگ لبنان» تغییر داد. سپس در پایان دور اول حاضر به گرفتن عکس یادگاری با هیئت امریکایی نشد و در آخر محل مذاکرات را به خاطر تهدیدات پیاپی ترامپ حین انجام مذاکرات موقتاً ترک کرد تا نشان دهد کت تن چه کسی است. به قول قالیباف «ما تهدیدهای امریکاییها را به جایی حساب نمیکنیم»
برای مطالعه متن کامل این خبر به منبع اصلی مراجعه کنید.